17 Maj

Jag skulle ha åkt till Norge men vädret satte stop. kartan visade oväder och då kan jag lika gärna stanna hemma fast jag vill ju förstås träffa mannen, får nu vänta till nästa helg då han kommer hem hoppas jag.

Har lämnat stora hunden till styvsonen, båda har lika nöje av varandra, typ AdHd båda två. Lilla hunden och jag myser hemma i soffan och kollar på tv, jag hoppar hockyn och kollar på andra program.

Dansk dokumentär från 2012. Vad är ett värdigt liv? Birger Bergmann skulle ha varit död för tio år sedan om han varit svensk. Men nu råkar han vara en dansk medelålders man som lider av sjukdomen ALS. Därför lever han med hjälp av en respirator och är full av liv och engagemang för människor som drabbats av sjukdomen


Svensk dokumentär. Kent Sänd och hans bror trubaduren Bengt Sändh är förgrundsgestalter i kampen för att ge barnhemsbarnen upprättelse. Ändå har Kents döttrar Cajsa och Klara inte vetat hur utsatt pappan verkligen var på barnhemmen. Nu försöker de förstå varför han tog sitt liv. Det blir en färd genom en familjs öde i barnhemmens skugga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Massage

Bakning